Het op orde brengen van je administratie is voor veel mensen geen favoriete  bezigheid. Laat staan het bijhouden ervan. Dat kan ik me goed vorstellen! Het is dan ook een klusje wat er nog wel eens bij inschiet of waarvan je zegt: ‘oh, dat komt nog wel’.

Maar ieder jaar – tegen de tijd dat er weer aangifte inkomstenbelasting gedaan moet worden – ben je uren kwijt aan het zoeken naar de juiste documenten en dan denk je: hmmm….. vanaf nu ga ik dat anders aanpakken.

Hoe ziet jouw administratie eruit? Is deze helemaal op orde en bijgewerkt zodat je moeiteloos de documenten tevoorschijn tovert die je nodig hebt voor doen van de aangifte inkomstenbelasting? Of is het juist verre van geordend en kost het je zeeën van tijd en energie om alle documenten bij elkaar te zoeken?

Het zou super fijn zijn als je alle benodigde documenten gemakkelijk en geordend bij de hand hebt, dat scheelt je tijd, energie én waarschijnlijk ook frustratie.

3 Redenen om je administratie op orde te brengen:

Bespaart tijd

Het lijkt heel verleidelijk om de post die op je deurmat valt of in je digitale brievenbus binnenkomt even op een stapeltje te leggen of in je inbox te laten staan.

Maar voor je het weet is de stapel post of je inbox zo onoverzichtelijk geworden dat je door de bomen het bos niet meer ziet en het niet meer ziet zitten om er mee aan de slag te gaan. Je schuift het steeds maar voor je uit… en áls je er uiteindelijk aan begint, ben je uren bezig orde in de chaos te scheppen.

Nu op orde brengen en bijhouden, bespaart je niet alleen tijd maar kost je ook minder energie en frustratie.

Overzicht en rust

Heb jij inzicht in je inkomsten en uitgaven? Weet je precies welke incasso’s er automatisch van je rekening afgaan? Of zie je aan het einde van de maand wel – of wellicht eerder 😉 – of je nog kunt pinnen of niet? En betaal je je facturen op tijd? Of valt er wel eens een brief van een incassobureau of deurwaarder op je deurmat?

Met een overzichtelijke administratie heb je meer inzicht in je inkomsten en uitgaven. Een geordende administratie geeft je overzicht en rust.

Bespaart geld

De laatste – en niet geheel onbelangrijke – reden is dat wanneer je administratie op orde is je geld kunt besparen. Een geordende administratie geeft je beter zicht op eventuele knelpunten, zaken waarop je zou kunnen besparen en hoeveel je eventueel nog meer zou kunnen sparen.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen om je administratie op orde te brengen, maar de belangrijkste reden is dat je het overzicht in je administratie hebt en dat ook zo houdt.

Heel veel succes!

Tip:

Heb je een achterstand in je administratie? Hier lees je hoe je deze vakkundig wegwerkt.

Wil je meer weten of heb je een vraag?

Heb je vragen of wil je meer weten over de coaching mogelijkheden? Aarzel niet en laat het me weten, ik beantwoord je vragen graag. Ik kijk uit naar je bericht!

jb1x

Gratis E-Book & tips

Organiseren van je administratie

Gratis E-Book

Handige tips die je helpen het overzicht in je spullen, administratie, agenda en huishouden weer terug te krijgen.

Ja! die pak ik mee
Organiseren van je huis

Gratis tips & tricks

Ik geef je graag handige tips die je helpen bij het opruimen, huishouden, administreren en agenderen.

Ja! Leuk om te lezen