Je administratie op orde brengen en bijhouden is niet voor iedereen een favoriete bezigheid. Het kan behoorlijk lastig zijn. Over een tijdje is het weer tijd om je aangifte inkomstenbelasting te doen en dat is een tijdrovende klus, of toch niet?

Het lijkt nog zover weg maar voordat je het weet is het de tijd daar om aangifte te doen. Hoe ziet jouw administratie eruit? Is je administratie op orde zodat het doen van de aangifte inkomstenbelasting een fluitje van een cent is? Of is het juist verre van geordend en kost het je veel tijd en energie om alle documenten boven water te toveren? Het is prettig als je dan alle benodigde documenten geordend en bij de hand hebt, dat scheelt behoorlijk wat tijd én energie.

3 Redenen om je administratie op orde te brengen:

Bespaart tijd

Het lijkt heel verleidelijk om de post die op je deurmat valt of in je digitale brievenbus binnenkomt even op een stapeltje te leggen of in je mailbox te laten zitten. Voordat je het weet is de stapel post en/of je mailbox zo onoverzichtelijk geworden dat je het niet meer ziet zitten om eraan te beginnen. Je stelt het steeds verder uit en als je er uiteindelijk aan begint, ben je uren bezig orde in de chaos te scheppen. Nu op orde brengen en bijhouden, bespaart je niet alleen tijd maar kost je ook minder energie.

Rust en overzicht

Heb jij inzicht in je inkomsten en uitgaven? Weet je welke incasso’s er automatisch van je rekening afgaan? Zie je aan het einde van de maand wel – of wellicht eerder 😉 -of je nog kunt pinnen of niet? En zijn je facturen op tijd betaald? Of valt er wel eens een brief van een incassobureau of deurwaarder op je deurmat. Wanneer je administratie op orde is, heb je meer overzicht in je inkomsten en uitgaven. Zo loop je niet (meer) achter de feiten aan. Je administratie op orde geeft rust.

Bespaart geld

De laatste – en niet geheel onbelangrijke – reden is dat je administratie op orde je geld bespaart. Met een geordende administratie kun je beter zien waar de knelpunten zitten, hoe en waarop je kunt besparen of juist hoe en hoeveel je meer kunt sparen.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen om je administratie op orde te brengen, maar de belangrijkste reden is dat overzicht in je administratie hebt en dat ook zo houdt.

Tip:

Wil je weten welke documenten je wel en niet bewaart? Lees dan dit artikel over documenten bewaren. Je treft hierin een handige checklist aan.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Blijf er niet mee zitten! Mail of bel me en stel je vraag dan kun je mij vertellen waar je tegenaan loopt en wat je belangrijkste knelpunten zijn. Samen bekijken we wat jouw wensen en doelen zijn en hoe we deze het beste kunnen aanpakken.

jb1x

Gratis E-Book & tips

Organiseren van je administratie

Gratis E-Book

Handige tips die je helpen het overzicht in je spullen, administratie, agenda en huishouden weer terug te krijgen.

Ja! die pak ik mee
Organiseren van je huis

Gratis trips & tricks

Ik geef je graag handige tips die je helpen bij het opruimen, huishouden, administreren en agenderen.

Ja! Leuk om te lezen