Het op orde brengen van je administratie is niet voor iedereen een favoriete bezigheid. Laat staan het bijhouden ervan want dat kan nog knap lastig zijn. Ieder jaar tegen de tijd dat er weer aangifte inkomstenbelasting gedaan moet worden, ben je uren kwijt aan het zoeken naar de juiste documenten en dat is een tijdrovende klus, of toch niet?

Hoe ziet jouw administratie eruit? Is deze helemaal op orde zodat het doen van de aangifte inkomstenbelasting een fluitje van een cent is? En je moeiteloos de documenten tevoorschijn tovert die je nodig hebt? Of is het juist verre van geordend en kost het je veel tijd en energie om alle documenten boven water te halen?

Het is fijn als je alle benodigde documenten geordend en bij de hand hebt, dat scheelt veel tijd, energie én frustratie.

3 Redenen om je administratie op orde te brengen:

Bespaart tijd

Het lijkt heel verleidelijk om de post die op je deurmat valt of in je digitale brievenbus binnenkomt even op een stapeltje te leggen of in je mailbox te laten staan. Voor je het weet is de stapel post of je mailbox zo onoverzichtelijk geworden dat je het niet meer ziet zitten om er mee aan de slag te gaan. Je schuift het steeds voor je uit en áls je er uiteindelijk aan begint, ben je uren bezig orde in de chaos te scheppen.

Nu op orde brengen en bijhouden, bespaart je niet alleen tijd maar kost je ook minder energie.

Overzicht en rust

Heb jij inzicht in je inkomsten en uitgaven? Weet je welke incasso’s er automatisch van je rekening afgaan? Of zie je aan het einde van de maand wel – of wellicht eerder  – of je nog kunt pinnen of niet? En betaal je je facturen op tijd? Of valt er wel eens een brief van een incassobureau of deurwaarder op je deurmat?

Met een overzichtelijke administratie heb je meer inzicht in je inkomsten en uitgaven. Je administratie op orde geeft overzicht en rust.

Bespaart geld

De laatste – en niet geheel onbelangrijke – reden is dat wanneer je administratie op orde is je geld bespaart. Een geordende administratie geeft je beter zicht op eventuele knelpunten, waarop je kunt besparen en hoeveel je meer kunt sparen.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen om je administratie op orde te brengen, maar de belangrijkste reden is dat je overzicht in je administratie hebt en dat ook zo houdt.

Tip:

Wil je weten welke documenten je wel en niet in je administratie bewaart? Lees dan dit artikel waarin je tevens een handige checklist aantreft.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Blijf er niet mee zitten! Mail of bel me en stel je vraag dan kun je mij vertellen waar je tegenaan loopt en wat je belangrijkste knelpunten zijn. Samen bekijken we wat jouw wensen en doelen zijn en hoe we deze het beste kunnen aanpakken.

jb1x

Gratis E-Book & tips

Organiseren van je administratie

Gratis E-Book

Handige tips die je helpen het overzicht in je spullen, administratie, agenda en huishouden weer terug te krijgen.

Ja! die pak ik mee
Organiseren van je huis

Gratis trips & tricks

Ik geef je graag handige tips die je helpen bij het opruimen, huishouden, administreren en agenderen.

Ja! Leuk om te lezen