Schoolvakantie voorbij? 6 tips om in het ritme te komen!

Schoolvakantie; zes weken lang een ander ritme; zes weken zonder wekker, zes weken zonder sportclubjes en 6 weken zonder ‘moeten’…. Maar hoe kom je na 6 weken schoolvakantie weer in het ‘gewone’ ritme?

6 Tips om na de schoolvakantie in het ritme te komen:

  1. Check drinkbekers en broodtrommels
    Iedere ochtend weer bekers en trommels vullen om mee naar school te nemen. Maar zijn er nog voldoende bekers en trommels en is alles nog wel in orde? Controleer of er nog voldoende bekers, flesjes en broodtrommels zijn en check of de bekers niet lekken. Schaf indien nodig nieuwe aan.
  2. Boodschappen
    Zorg dat je voldoende drinken, brood, fruit en gezonde tussendoortjes in huis hebt om de bekers en trommels mee te vullen.
  3. Gymkleding
    Ook in het nieuwe schooljaar hebben de kinderen weer gymles. Maar passen de gymkleren en -schoenen Laat de kinderen de gymkleding en -schoenen passen en bekijk of het nodig is om andere gymkleding aan te schaffen.
  4. Fietsen
    Gaat je kind op de fiets naar school? Zorg er dan voor dat de fiets in orde is. Controleer of de banden nog goed en voldoende opgepompt zijn en of de bel, verlichting en remmen het nog goed doen. Breng je je kind op de fiets naar school? Check dan ook je eigen fiets.
  5. Kleding
    Vind je het ’s morgens lastig te bedenken welke kleren je kinderen (en jijzelf) aan moeten trekken? Leg de avond tevoren de kleding alvast klaar en zoek ook de schoenen bij elkaar. Niets is zo ergerlijk als op het laatste moment te moeten zoeken naar kleding of ‘die andere’ schoen.
  6. Zet de wekker!
    Check voordat je gaat slapen of je wekker op de juiste tijd staat. Zet ‘m zo nodig een kwartiertje vroeger want opstarten na de vakantie kan wat extra tijd vergen ;-).

Pas deze 6 tips toe en ga relaxed van start na de schoolvakantie. Succes!

Organized by ME | Esther van Dijk

2016-08-18T10:37:16+02:00
Go to Top